Prikkelende online campagne voor werving bloeddonors
Voor veel mensen is het normale leven dat jij leidt niet vanzelfsprekend. Zij hebben bloed nodig om hun leven te redden of om een kans op genezing te hebben. Tijdens de Nationale Donorweek (10 tot en met 16 oktober) lanceert Sanquin een prikkelende online campagne om nieuwe bloeddonors te werven. Waar op 14 juni tijdens Wereld Bloeddonordag de bloeddonors bedankt werden, richt de stichting zich nu middels een online campagne op het werven van nieuwe bloeddonors. Sanquin maakt letterlijk en figuurlijk een krachtige vuist voor een ander, want nieuwe bloeddonors zijn nog altijd hard nodig.
Waarom geven mensen bloed?
De belangrijkste reden waarom mensen bloed willen geven zijn:
- Het redden van mensenlevens
- Een ander helpen
- Het krijgen van een medische controle
- Je geeft bloed, zodat je zelf ook een keer geholpen wordt
- Om geneeskundig onderzoek mogelijk te maken
- Het geeft een goed gevoel
- Het vinden dat je dat hoort te doen
Maak een vuist voor een ander en geef dus bloed
Bloeddonors maken een vuist wanneer ze worden geprikt om bloed te geven, zodat er voldoende bloed afgenomen kan worden. Daarnaast laat een vuist zien dat je je ergens voor inzet. Door een vuist te maken voor een ander geef je onbaatzuchtig hulp aan degene die dat hard nodig hebben.
Deel jouw vuist voor een ander op social media
Sanquin roept haar huidige en toekomstige bloeddonors op om tijdens de Nationale Donorweek een foto waarop zij een vuist voor een ander maken te delen via social media. Zo benadruk je het belang en de noodzaak van het geven van bloed. Kortom, een oproep voor nieuwe bloeddonors. Ook als je geen bloed (meer) mag geven, kan jouw vuist het verschil maken. Het is tijd om de handen ineen te slaan, want je weet nooit of je zelf ooit nog afhankelijk wordt van anderen die bloed willen geven.