Volgens onderzoek is Nederland één van de landen waar burgers procentueel gezien het meest kwijt zijn aan verzekeringen. We blijken dus best een risicomijdend volk te zijn en sluiten verzekeringen af tegen allerlei verschillende onzekerheden en potentiële gevaren. Met een uitgebreid pakket aan verzekeringen is in principe niets mis, maar het is wel van belang om periodiek kritisch te kijken naar of het verzekeringspakket nog wel aansluit bij de actuele situatie. Doet u dit niet, dan betaalt u al gauw te veel. Dit overkwam ook Henk en Marleen uit Amersfoort.
Een tussenpersoon die niet betrokken was
Net als veel andere Nederlanders, maakten Henk en Marleen gebruik van een onafhankelijke tussenpersoon voor het regelen van de verzekeringszaken. Henk belde zijn vertrouwde verzekeringsman onlangs op voor het afsluiten van een verzekering voor de e-bike die hij kort geleden voor zijn vrouw had gekocht. ‘Geen probleem’ gaf hij aan, ‘ik voeg de verzekering toe aan het verzekeringspakket’. Ondanks deze toezegging kregen Henk en Marleen in de daaropvolgende weken geen polis of bevestiging, waarna Henk voor de zekerheid nog maar eens besloot om contact op te nemen. De verzekeringsman gaf aan dat het hem door de drukte ontgaan was en hij beloofde het om de verzekering gelijk in orde te maken. Henk maakte hier op zijn beurt geen punt man, maar het zat hem tóch niet lekker. Wat nou als de e-bike van Marleen in de tussentijd gestolen was?
Een aantal dagen later lag dan eindelijk het polisblad in de brievenbus: het pakket was verhoogd met 8 euro per maand doordat er een fietsverzekering was toegevoegd. Toen Henk de papieren maar een doornam, kwam hij erachter dat zijn bestaande verzekering nooit waren aangepast aan de huidige situatie. Zo stonden zijn kinderen – die inmiddels al een aantal jaar uit huis waren – nog vermeld op de reis- en aansprakelijkheidsverzekering en bleek het verzekerde bedrag van de opstalverzekering veel te laag. Verbijsterd belde Henk zijn verzekeringsman op met de vraag waarom het verzekeringspakket nooit was aangepast aan de huidige situatie. Dit had toch gemakkelijk voorkomen kunnen worden door een jaarlijkse check?
Een vertrouwd alternatief, ook voor de toekomst
Henk was teleurgesteld in de tussenpersoon en besloot om op internet op zoek te gaan naar een alternatief. Want als je in zee gaat met een verzekeringsman, mag je toch verwachten dat deze ervoor zorgt dat je verzekeringspakket up-to-date is? In zijn zoektocht kwam Henk erachter dat het aanbod overweldigend is en dat hij en zijn vrouw Marleen niet over voldoende kennis beschikken om zelf de juiste keuzes te maken. Henk en Marleen hadden behoefte aan ondersteuning. Via Google zocht Henk naar ‘hulp bij verzekeringspakket’ en zodoende kwam hij in aanraking met Vincent van Vergelijkdirect.com.
“Bij Vergelijkdirect hebben we Henk en Marleen – aan de hand van een vragenlijst – laten zien welke verzekeringen wél en welke niet geschikt zijn voor hun situatie. Uiteindelijk bleek dat Henk en Marleen flink onderverzekerd waren! Samen hebben we voor een voordelige premie een passend verzekeringspakket samengesteld. De komende tijd blijven we de wensen van Henk en Marleen in de gaten houden en indien nodig wijzen we ze op risico’s. Bovendien plannen we jaarlijks een check in om er zeker van te zijn dat het verzekeringspakket perfect aan blijft sluiten op de actuele situatie,” aldus Vincent van Vergelijkdirect.
Goed verzekerd zijn en tóch besparen?
Door in zee te gaan met Vergelijkdirect besparen Henk en Marleen jaarlijks maar liefst 285 euro op hun verzekeringspakket én zijn zij passend verzekerd. Bij Vergelijkdirect profiteert u namelijk van de verschillende voordelen van een online verzekeraar, zoals een scherpe premie, maar ook van een uitstekende bereikbaarheid per telefoon, e-mail, chat en WhatsApp.
Bent u benieuwd of ook kunt besparen op uw verzekeringspakket? Aanmelden voor de gratis verzekeringscheck kan op www.vergelijkdirect.com.