Online dating voor actieve 50 plussers vertoont steeds meer overeenkomsten met online dating voor jongeren. Dit concludeert 50plusmatch, de online dating site voor actieve 50 plussers die vandaag haar 5 jarige jubileum viert. 50plusmatch was in 2006 de eerste online dating site voor 50 plussers in Nederland. Na een voorzichtig begin ziet 50plusmatch dat 50 plussers in Nederland het online dating nu definitief hebben omarmd. 50plusmatch is nu één van de snelst groeiende niche datingsites van Nederland.
Voor een succesvolle match hanteren 50 plussers daarbij steeds vaker dezelfde strategieën die jongeren gebruiken. Mobiel dating en speeddating zijn middelen die inmiddels gewoon zijn binnen online dating voor 50 plussers. De populariteit van online dating onder 50 plussers is groot en zal door de leeftijdsopbouw in Nederland alleen maar doorgroeien. Online datingsite 50plusmatch is onderdeel van MatchMedia BV. MatchMedia BV verwacht voor 2011 dubbele groeicijfers te presenteren.
Bewust samen beleven
“Wij zien een duidelijke toename van het aantal 50 plussers op onze website”, vertelt John Meuffels, eigenaar van 50plusmatch. “Alleenstaande 50 plussers kiezen er steeds vaker voor om deze levensfase bewust samen te beleven met een partner. Dat ze daarvoor een eigen online omgeving kunnen gebruiken wordt als zeer prettig ervaren.” 50 plussers laten in hun zoektocht naar een nieuwe partner geen middel onbenut. Naast de website van 50plusmatch wordt ook de mobiele variant steeds vaker gebruikt. “De tijd dat online dating alleen voor jongeren was bestemd ligt voorgoed achter ons. Deze verschuiving tekent zich sterk af binnen het segment online dating. Waar eerst de algemene datingsites het beeld bepaalden zie je laatste jaren dat niche datingsites steeds meer marktaandeel claimen. Het aandeel van 50 plussers binnen online dating zal ook nog flink doorgroeien. Onlangs nog gaf het CBS aan dat de Nederlandse bevolking in het jaar 2050 voor 40% zal bestaan uit 50 plussers.”
50 plussers zijn experimentele daters
Uit een recent internationaal onderzoek blijkt dat 50 plussers vaak bijzonder experimentele daters zijn. 50-plussers zijn eerder geneigd om met een online kennis af te spreken en een relatie aan te gaan. “Ook wij zien dat het aantal matches via onze website ieder jaar stijgt”, vervolgt Meuffels. “Vorig jaar gaven ruim 400 singles aan dat zij via onze website een partner hadden gevonden. De eerste 5 maanden van dit jaar laat een nog beter beeld zien. Overigens zijn dit de matches die onze leden zelf doorgeven, het werkelijke aantal zal in de praktijk nog flink hoger liggen. Wij zijn trots op deze resultaten, het geeft ons een enorme stimulans om te ervaren dat wij de juiste benadering hebben gekozen voor deze specifieke doelgroep. Wij zien de komende 5 jaar dan ook met veel vertrouwen tegemoet!”
Over 50plusmatch
50plusmatch is al sinds 2006 een toonaangevende speler binnen online dating voor actieve 50 plussers in Nederland. Match4me is onderdeel van MatchMedia BV en is ambitieus. MatchMedia BV is – naast Nederland – ook actief in België, Zweden, Denemarken en Noorwegen. Ondanks het internationale karakter van MatchMedia BV ligt de focus altijd op de lokale markt. Doelgroep gericht werken geldt daarbij als norm.